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Autograph Zilis a : Zürich StA, E II 337, 70a-b (Siegelabdruck) Ungedruckt
Kommen der Aufforderung nach, zum von Bucer verlangten Zürcher Abendmahlsbekenntnis [Nr. 482] Stellung zu nehmen. Sehen darin bezeugt, daß durch das Brechen des Brotes und Darreichen des Kelchs die Gemeinschaft des Leibes und Blutes Christi den Gläubigen geistlich gegeben werde, den Ungläubigen aber nur Brot zum Gericht, wie Christus und Paulus lehren. Bezeugen selbst, daß durch das Sakrament das Verdienst von und die Teilhabe an Christi Passion den äußern Sinnen dargeboten werde, der innere Mensch dadurch mittels des Glaubens lebendig gemacht und am Jüngsten Tag auferstehen werde wegen der Freisprechung von Sünden, und daß Brot und Wein mit Furcht und doch mit Vertrauen und Selbstprüfung genossen werden sollen. Vor Gott, Luther und andern sei zu bekennen, daß sie sich gerne bessern wollen, weil hier alle nur gelallt und ihrem Amt nicht genügt haben. Vadian denke ebenso und wünsche Eintracht. Bitten um brüderliches Beten und Ermahnen. Behalten das Exemplar [von Nr. 482] ohne andern Bescheid.
Salus et gratia a deo patre et pax per dominum Iesum Christum nobis dilectissimum sit cum omnibus vobis, charissimi fratres.
Venerunt in manus nostras dilectionis vestrae litterae 2 nobis gratissimae ac cum amoris vestri erga nos tum pietatis testes oculatissimi addito etiam libello, quo confessionem de sacrosancta eucharistia, quam Bucerus expostulat, exponitis 3 petitisque, ut lecto eo aut nostrum album addamus calculum, aut si quid melius admonere habeamus - ut estis modesti -, hoc ipsum vobis remittamus 4 .
Legimus ac relegimus b pro mediocritate nostra accurate c vestramque in tam sancta re eruditionem a deo vobis in aecclesiarum aedificationem praestitam
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- supra hanc mensuram nemo sibi applaudat 5 - commendavimus vidimusque eo maxime vos intendere d , ut per hanc confessionem testemini: Per sanctam sacri panis fractionem et sancti e calicis distributionem communicationem corporis et sanguinis Christi credentibus spiritaliter et vere ministrari 6 , incredulis vero non corpus Christi, sed panem sanctum in iudicium 7 -siquidem Christus, salvator noster, ipse asserat f : «Nisi manducaveritis» dicens «carnem filii hominis et biberitis eius sanguinem, non habebitis vitam in vobis» [Joh 6, 53] et: «Quicunque edit meam carnem et bibit meum sanguinem, habet vitam aeternam» [Joh 6, 54] et reliqua g et iterum: «Qui edit de hoc pane, vivet in aeternum» [Joh 6, 58] et: «Ut ego vivo propter patrem, ita et qui manducat de h me, et ipse vivet propter me» [Joh 6, 57], ultra vero divus Paulus dicat i : «Qui indigne manducat hunc panem» etc. [1 Kor 11, 27], «iudicium sibi mand[u]cat et bibit» etc. [1 Kor 11, 29]. E quibus hoc k conligi est necesse, quod vos multa exegesi simpliciter et syncere profitemini 8 .
Habetote ergo et nostram, quam efflagitatis, super hac sancta re contestationem, nempe eo nos d[o]ctrina nostra et viribus, quas dominus nobis indignis conpresbyteris per meritum suae passionis donat 9 , inniti et usque ad vitae huius terminum innixuros l ut , omnes Christi fideles sciant per sacrosancta sacramenta externis sensibus || 70a v. meritum et participationem passionis dominicae preciosae offerri 10 , quo interior homo per ea vivificatus mediante fide revivisce[ns] cum exteriore homine in die novissimo resurgat 11 et fiat particeps gloriae Christi, qui ex mortuis resurexit et vivit de[o] aeterno, idque per poenitentiam et absolutionem peccatorum in sang[uine]agni 12 et , ut cum tremore et timore 13 , fidentes tamen et no[s]ipsos probantes ac corpus et sanguinem Christi diiudicante[s]m sic de pane illo edamus et de calice bibamus 14 . Haec confitemur vobis et aliis eadem docendo n persuademus sanctae scripturae auctoritate convicti et exemplis. Placeretque o nobis, si libere quoque coram deo, Luthero et caeteris fratribus fate[re]mini 15 , etiamsi non tam digne aut sancte pro maiestate tam divine communionis essemus locuti, nos libenter emendaturos. Omnes enim, ut verum fateamur, hallucinati sumus et friguimus[!] neque pro dignitate in hoc minister[io] ut in caeteris quoque conversati sumus. Sed haec sunt iniciorum apud plerosque studia, qui exercitatione et sapere incipimus et in dies meliores reddimur.
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Caeterum et Vadiano p , domino et fratri nostro, tradidimus perlegendam, qui idem nobiscum sentit nec quicquam q magis voto et precibus optat, quam ut sancta inter aecclesiarum pastores coalescat concordia, quo uno spiritu et mente una 16 unicum r Christum dominum nostrum possemus profiteri s 17 .
Reliquum t est, charissimi fratres et in domino venerandi, ut vobis gratias refferamus ingentes, quod nostri memores estis et nos diligitis in Christo. Facite tantum, ut dilectionis vestrae fructus carpamus infinitos, et semper, si quid aut admonendum est aut increpandum, sedulo perficite. Maxime sanctae precationis aecclesiarum vestrarum nos participes efficitote, ut sermo domini currat 18 et vita prestare queamus, quod sermo di-||70b r. vinus per ora nostra impura replicat. Exemplar apud nos mansitabit 19 , nisi rescripto diversum iusseritis. Gratia domini sit vobis omnibus, qui estis in Christo Iesu, cui sit gloria in sempiternas aeternitates. Amen.
Vestri fratres Wolfgangus Wetter,
Matheus Alther 20 ,
Sebastianus Cuontz 21 ,
Dominicus Zili et reliqui u .
[Adresse auf der Rückseite:] v Tigurinae aecclesiae pastoribus Leoni Iudae, Heinrico Bullingero etc., fratribus nostris in Christo venerandis.