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Autograph a : Zürich ZB, Ms F 62, 31r.-32r. (Siegelspur) Zusammenfassende Übersetzung und Teildruck: Blarer BW I 477f; Teildruck: CSch V 12
Bestätigt, daß der Betrug des französischen Königs Deutschland beunruhige. Schwenckfeld, der in Memmingen
fast wie eine Gottheit empfangen wurde, reinigt sich bei Gervasius [Schuler]und Simprecht
[Schenck] von Vorwürfen, zürnt Blarer wegen dessen Warnungen vor ihm und täuscht viele Leute. Bittet,
Schuler zur Wachsamkeit zu mahnen und herauszubringen, was Leo [Jud]Schwenckfeld geschrieben
hat. Schwenckfeld macht mit einem angeblichen Brief an Blarer viele Leute glauben, er habe ihm den
Mund gestopft. Mit [Schuler]und andern hat Schwenckfeld über die Trinität, die Fleischwerdung und
den verherrlichten Leib Christi diskutiert. Er lehrt Christi Gottheit nach der Auffahrt, die Wort-Werdung
des Fleisches, Christi Leiden nach beiden Naturen und die Taufe als Zeichen des christlichen Bekenntnisses.
Er behauptet, seine Lehren empfange er aus der Schrift und der direkten Offenbarung. Sobald
er [Schulers]Brief beantwortet hat, schickt er ihn. Grüße.Briefe_Vol_04_0081 arpa
Gratia Christi tecum.
Sic est, ut scribis 1 , ornatissime Bullingere: Multum toti Germaniae nostri incommodabit astutissimi et perfidissimi Galli impostura 2 , de qua alias 3 .
Nihil enim possum praeter hoc unum, quod C[aspar] Schwenckfeldus Memingae 4 fuit magnifice a consulibus 5 ac caeteris exceptus, quibus ita se personata sua sanctimonia venditavit, ut numen quoddam coelitus ad se delapsum crediderint. Purgavit se multis apud Gervasium 6 nostrum et Simpertum 7 de calumniis, quas sibi a me impactas adfirmavit 8 vehementer mihi iratus, quod ecclesias aliquot admonueram, ne sanctulo illi in speciem et facundissimo homini nimium haberent fidei, ita ut illinc multi ad me scripserint 9 anxie dehortantes, ne porro in hunc modum pergam. S[chwenckfeldum] virum esse bonum ac vere sanctum, cuius omnis vita et doctrina Christum resipiat, dignum, quem christiani omnes observent et adorent. Ita dementavit simplices
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istos et bonos homines, ut multis iam laboribus et scriptionibus revellendus mihi sit ex illorum animis. Quod utinam tam feliciter succedat, quam fortiter ego adnitar personam hypocritae detrahere. Tu dominum constanter et ardenter praecare, ut ecclesiam suam ab ista peste plane exitiabili quam primum liberet. Gervasium extimula, hic diligenter advigilet, ne parum prudenti gravis iste lupus turbas det ovibus Christi, id quod et ego pro virili facere nunquam cessavero.
|| 31v. Accepit Schwenckfeldus literas a Leone 10 . Tu diligenter expiscare a Leone b , ecquid [!] ad hunc scripserit. Nam eas Memmingae nemini voluit legere. Ubi autem resciveris ex Leone, fac me de hoc certiorem.
lactat Schwenckfeldus passim apud omnes ecclesias se dedisse ad me nescio quas literas, cum ne greek 11 quidem unquam ad me scripserit. Interim exemplar earum literarum omnibus praelegit 12 , ut credant ipsum os mihi obturasse.
Contulit 13 cum Gervasio et aliis verbi minstris de trinitate, de personarum in divinis secretione, de incarnatione, de conditione corporis glorificati Christi, inter quae ista quoque: «1. Der her Jesus Christus hat alles creaturlich wesen durch das crütz und lyden hingelegt, allso das er yetzund nach menschlicher natur nach siner uffart auffhört ain creatur genempt zu werden. 2. Christus ist nach der uffart eben das worden, das gott was. 3. Nitt allain ist das wort flaisch worden, sonder och das flaisch das worden, das das wort was, on vermischung der naturen. 4. Der gantz Christus nach baiden naturen hat gelitten im flaisch» etc. Baptismum non initiationis, sed professionis christianae symbolum esse affirmat. || 32r. Reclamantibus in nonnullis dixit: «Wolan, lieben brüder, ir werdts noch vyllicht alls lernen. Ich hab solich ding nitt allain uss der schrifft, sonder durch die offenbarung des herren» etc. Sed eripit epistolam tabellio 14 . Nunc respondendum mihi est ad Gervasii epistolam 15 . Alioqui hanc ipsam tibi misissem. Sed proxime misero 16 .
Tu bene vale et me ama, ut facis. Saluto omnes sanctos.
Constantiae, 11. martii anno 1534.
Tuus Ambrosius Blaurerus.
[Adresse auf der Rückseite:] Clarissimo viro d. Heilreycho Bullingero, venerando fratri in Christo.